تنهایی

نه، من خانه ای ندارم، حرفی نمانده است. دیوار و سقف خانه من، همین هاست که مینویسم. همین طرز نوشتن، از راست به چپ...

تنهایی

نه، من خانه ای ندارم، حرفی نمانده است. دیوار و سقف خانه من، همین هاست که مینویسم. همین طرز نوشتن، از راست به چپ...



دل کوچولو،دل دیوونه،دیگه نرو،از خونه
پشیمون میشی،پریشون میشی،نمیدونی ،دیوونه
بیرون از خونه،دلها همه سنگ
هرچی میبینی رنگه و نیرنگ
تو مثل یک پر،میبردت باد
حتی یادت هم،میبرند از یاد

اگر یه خونه ای رو خراب کنیم تا از اجزا و مصالحش یه ساختمان دیگه بسازیم چی
میشه؟به خدا هیچی،یه ساختمان به وجود میاد نوتر،قشنگتر،و شاید بزرگتر.اما دیگه کسی از خونه قبلی یاد نمیکنه.کسی نمیگه اگر اون نبود و تن به ویرانی نمیداد الان اثری از این عمارت هم نبود. اما چه فایده؟حالا یه چیز دیگه از همون اجزا و در همون جا ساخته شده که هر اثری از ساختمان قبلی رو انکار میکنه.
حکایت ما آدمها هم همینه،وقتی خودت و روحت رو برای کسی ویران کنی،عریان کنی،با خرابه هات خود به خود باعث حضور یکی دیگه میشی که مثل ساختمان جدید باعث از یاد رفتن تو میشه.همیشه اولین نفر بودن قشنگه اما خود به خود اون اولین نفر میشه جاده صاف کن آدمهای بعدی که از خرابه هاش بالا میرن و در آخر پرچم پیروزی رو بر پیکر نحیفش سوار میکنن.دیگه مهم اون پرچمه نه خرابه هایی که پرچم رو پذیرفتن.
تا آدمهایی مثل من نباشند،آدمهایی مثل" احسان ولی اس..." نمیتونن به نیاتشون برسن.ما خودمون این جور آدمها رو پرورش میدیم.همیشه بدی جاذبه داره و خوبی دافعه.هیچ وقت قدر آدم خوب رو نمیدونیم اما همیشه با سر دنبال یه نقش منفی میگردیم.حالم از معیاراتون به هم میخوره.تحمل افکارتون رو ندارم،خندم میگیره از منطق بی منطقتون.مضحکه که هیچ وقت بدی یه نفر رو قبول نمیکنین و به خوبی همه شک دارین.
آدمی که روباز بازی میکنه از همون اول بازندست.اگه اهل بلوف و تقلب باشی تازه میتونی تو پوکر زندگی وارد بشی.خیلی وقتها بیست تا آس هم داشته باشی میبازی اما گاهی با دو تا هشت تقلبی هم برنده ای.کافیه بتونی دست بقیه رو نگاه کنی و از زیر میز کارت برای خودت در بیاری.
هر کس بهایی می پردازد. بعضی ها بهای رفتن. بعضی ها بهای ماندن.
بعضی ها دلشان را می گذارند و می روند. بعضی ها دل می کنند و می روند.
بعضی ها می مانند بی دل بستن. بعضی ها می مانند چون نمی توانند دل ببرند.
من ولی هنوز که هنوز است تکلیفم را با این دل نمی دانم.
بعد از بیست و دو سال صبر و امتحان،فکر کنم دیگه وقتش باشه:از این پس یاغی ام دیگر...


نظرات 7 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 09:51 ب.ظ

بعضی ها دلشان را ميگذارند و ميروند ـ بازم ميگم که ياغی بودن تو خونت نيست ! قلب تو قلب پرنده ... ياغی چی ميگه ؟!

[ بدون نام ] شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 01:53 ق.ظ

با اون نظر بالا موافقم. به تو یکی یاغی بودن نمیاد . تو بابک باش ! همین خودش خیلی ارزش داره.

سارا یکشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 08:21 ق.ظ http://www.sara8.com

به قول نادر ابراهیمی عشق تانوانی داره که باید پرداخت..!‌ حالا من توی زندگی هر کاری که بخواد برخلاف جربان زندگی باشه تاوان داره.. آدم باید خودش باشه. در همه مراحل و شرایط زندگی... وقتی تونستی خودت باشی.. اونوقت پیروزی. وقتی با همه توان از معیارها و اعتقادات دفاع کردی اونوقت همه چیز رو بردی..! موفق باشی رفیق من..!

امیرحسین یکشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 11:20 ب.ظ http://roozmare.blogsky.com

بله...دیدم امروز تو دانشگاه چقدر یاغی بودی!!!

-
-
نه من خانه ای ندارم
حرفی نمانده است
دیوار و سقف خانه من
همین هاست که می نویسم
همین طرز نوشتن
از راست به چپ....
-
-

نیکی یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 08:12 ق.ظ

kheili ziba bod
hamishe ba khodam be in mozo fek mikonam va az khodam miporsam age zamani sahebe farzandy shodam bayad khob bodan ro besh yad bedam ya bad
bodan,,,shariaty mige
khoshbakht badbakhty ast ke adam bodan khish ra az yad borde ast va ama badbakht khoshbakhtyast ke hamchenan mitavanad bebinad che hanooz adam ast va harkesy adam ast agar bekhahad,,,,,

متین جمعه 27 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 02:10 ب.ظ

چی بگم؟! که من یکی حرف نرنم بهتره! کاش می موندی و بازی را جوون مردانه می باختی! شاید اینطوری خودت از خودت راضی تر بودی!

مهناز شنبه 18 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 02:54 ب.ظ http://mahnaz64.blogfa.com/

نمی دونم باخت و برد رو توی چی می بینی!!
اما می دونم که خودم بردن رو تو رو کردن آس اونم آخر بازی نمیدونم من بردن رو در بازی عادلانه می دونم ...
با کسی که صادقه صادق باش به کسی که تقلب می کنه تقلب کن..
آدما باید از پرنده ها یاد بگیرن..
هزار بار خونشون خراب می شه اما بازم محکمتر خونه می سازن..
من یه یاغی به دنیا آمدم از قانون خودم پیروی میکنم ..
و بهت می گم یاغی باش
به آدمهای اطرافت عشق بورز
از لحظه لحظه عمرت استفاده کن
همیشه یادت باشه تو فقط یک بار بدنیا می آیی


مهناز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد