تنهایی

نه، من خانه ای ندارم، حرفی نمانده است. دیوار و سقف خانه من، همین هاست که مینویسم. همین طرز نوشتن، از راست به چپ...

تنهایی

نه، من خانه ای ندارم، حرفی نمانده است. دیوار و سقف خانه من، همین هاست که مینویسم. همین طرز نوشتن، از راست به چپ...

انتخابات(رفتارشناسی انتخابات)



انتخابات در دور اول برگزار شد و دو نامزد به مرحله دوم رسیدند.

به نظر من:

این انتخابات در اخر برای برنده هرچی مثل پول،قدرت،ارتباط و...داشته باشه،برای ما که بیرون گود نشستیم خیلی حرفها داشت از جمله اینکه:
۲۱.۰۱٪ مردم(رای دهندگان به هاشمی) فقط به فکر خودشون و منافع خودشون هستند و به تنها چیزی که فکر نمیکنند ایرانه.اصلا بهتره بگم فکر نمیکنند.۱۹.۴۸٪ مردم(رای دهندگان به احمدی نژاد)هنوز فکر میکنند قدرت اونقدر پاک و دست رئیس جمهور به عنوان یک فرد اونقدر بازه که اگر یک به ظاهر مستضعف رو انتخاب کنند تاثیری در وضعیت معاش اونها خواهد داشت.۱۷.۲۸٪ مردم(رای دهندگان به کروبی)همچنان معتقد به اصلاحات درون نظام هستندو هنوز روحانیت و ارتباط افراد با فضای اول انقلاب و شخص خمینی براشون ارزشمنده.۱۳.۹٪ مردم(رای دهندگان به قالیباف)به ایران امروز نگاهی امنیتی و اقتدارطلبانه دارند.اغلب این افراد از موضع ضعیف ایران در منطقه و مناسبات جهانی ناراضی و سرخورده شده اند.۱۳.۸۳٪ مردم(رای دهندگان به معین)هنوز هم تفکری سیاسی دارند.البته نمیخوام بگم که تفکرشون درسته،چون اولا به نظر من کاری که رئیس جمهور خاتمی با اون پشتوانه رای مردمی ای که داشت نتونست انجام بده،کسی مثل معین که از عهده یک وزارتخانه هم بر نیومد رو به چالشی اساسی میکشه.دوما تفکر اینکه کسی که اهل تغییرات بنیادی و حتی مقابله با رهبری باشه میتونه به بدنه حکومت رسوخ کنه،از اساس اشتباهه،مگر اونکه فقط اهل شعار باشه که در مورد معین هم بعید به نظر نمیرسید.۵.۹۴٪ مردم(رای دهندگان به لاریجانی) به صورت سنتی وابسته به اردوگاه راست هستند که به نظر من با گذشت سالها هم از تعداد انها کم نمیشه.۴.۴٪ مردم(رای دهندگان به مهرعلیزاده) اصلا نمیدونن رای چیه و برای چی رای میدهند!!!
نتیجه کلی:برای بار سوم(بعد از دو دوره خاتمی) باز هم مردم رو در موقعیت آچمز قرار دادند.برای بار سوم حرف از انتخاب بین بد و بدتر میزنند.کاری میکنند که حتی مخالفان دو اتیشه هاشمی هم از اون حمایت کنند، و  کاری میکنند که جمعه لکه ننگ انتخاب میلیونی و مردمی هاشمی بر پیکر تاریخمون بمونه.این جمعه هم مردم ما اشتباه میکنند تا چهار سال دیگه باز هم مقابل انتخاب بد و بدتر قرار بگیرند...


 
نظرات 4 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 07:05 ق.ظ

الان تو وضعيتی هستيم که چاره ای جز انتخاب بين بد و بدتر نداريم - اين جمعه با يه رای خيلی بالا رييس جمهور محبوب و مردمی مونو انتخاب ميکنيم تا ديگه حرفی توش نباشه - به هر حال فعلا که کاری نميشه کرد غير اينکه ايرانو نديم دست يه مدير کاردان که کم سیاست میدونه و هر کاری بلده بکنه غير از انجام وظايف خودش !!! بعدشم ۴ سال بشينيم به انتظار ظهور امام زمان - که ببينيم از کدوم جاده ميره قم !!

سارا سه‌شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 08:13 ق.ظ http://www.sara8.com

گاهی می گویم بگذار احمدی نژاد رئیس جمهور شود.. شاید این مردم ما از خواب غفلتی که سالهاست توش فرو رفتن بیدار شوند.. ولی باز دلم برای ایرانم و وطنم میسوزد و میگویم این آدم چطور می تواند یک مملکت را بچرخاند..! مانده ام..!

هاجر جمعه 3 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 11:25 ب.ظ http://tiktak-h.blogsky.com

نمی دونم حرفام ربطی داره یا نه.امروز مرحله دوم که گذشت .اما انتخاب بین بد و وحشتناک بود.بعدشم من هفته ی پیش از ساعت ۶ بعد از ظهر تا تاااااااا ۱۱ شب گلوم رو برای معین بیچاره پاره کردم و اون جور که دیدم رای میاورد اما با تقلب احمد نژاد رو اوردن بالا .در نتیجه همه ی طرفدارای معین
اومدن سمت هاشمی و باز چیزی که ۴ شنبه که تا ۳ صبح تو خیابونا بودیم و از بالا به پایین رفتیم رای ها از هاشمی به احمدی نژاد اومد.توی میدون ولی عصر(پایین) یه ماشین هاشمی بودیم و بین احمدی نژاد تبلیغاتش محاصره شدیم و (شخصا داشتم از ترس سکته می کردم)جالب تر از اون زیر پل پارک وی بود که طرفدارای احمد نمی دونم به چه منظور سینه می زدن و هاشمیا از اون طرف دست می زدن و خیابون از پوستر سفید بود.در هر حال فکر کنم احمدی نژاد با چیزایی که دیدم و تقلب دوباره بیاد بالا.خدا بخیر بگذرونه اخر عاقبت مارو....
یا علی مدد!!

ملقب به عسل جمعه 10 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 06:50 ب.ظ http://30in.persianblog.com

بهترین کار اینه که صبر کرد . فک می کنم انتخاب احمدی نژاد بدترین کاری بود که میشد انجام داد و رئیس جمهور شدنش این معنی رو میداد که ملت ایران هیچ وقت از این راه به چیزی که میخواد ، نمی رسه ولی یاد نمیگیره یا به عبارتی هیچ وقت درست نمیشیم و همیشه خودمون رو توی بد و بدتر قرار میدیم و به طرز اسفناکی به بدترین رضایت میدیم ... شاد و موفق باشی .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد